.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاویار؛ سمبل ملی ایران در آستانه حذف از بام جهان
نام خاویار ایران که در 100 سال اخیر به عنوان سمبل ملی بر بام جهان تکیه زده،خاویار ایران، گران‌قیمت‌ترین محصول آبزی جهان بوده و هر کیلوگرم آن بین 50 تا 100 بشکه نفت ارزش دارد...
خاویار؛ سمبل ملی ایران در آستانه حذف از بام جهان

نماینده مردم کردکوی و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: نام خاویار ایران که در 100 سال اخیر به عنوان سمبل ملی بر بام جهان تکیه زده، در آستانه حذف از بازارهای بین المللی است.

به گزارش مهر در گرگان، محمد جواد نظری مهر دیروز در بررسی وضعیت ذخایر آبزیان دریای خزر در گرگان افزود: خاویار ایران، گران‌قیمت‌ترین محصول آبزی جهان بوده و هر کیلوگرم آن بین 50 تا 100 بشکه نفت ارزش دارد.

وی اظهار داشت: احیای این صنعت می‌توان در درآمد ارزی غیرنفتی، نقشی بسزا داشته باشد و اشتغالزایی بالایی را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات موثق، تاکنون کمیسیون منابع زنده دریای خزر، متشکل از نمایندگان پنج کشور حاشیه دریای خزر برای سهمیه‌بندی تجارت خاویار در سال 2009 به توافق نرسیده‌اند و این قدم منجر به حذف نام خاویار ایران به عنوان سنبل ملی که در طی 100 سال بر بام دنیا تکیه زده بود از عرصه جهانی می‌شود.

به گفته نظری مهر، همچنین این عامل تهدید جدی برای شاغلین این بخش از صیادان و خاویارسازان و کارشناسان و شرکتهای پیمانکاری صید سه استان شمالی خواهد بود.

نماینده مردم کردکوی و بندرگز در مجلس با اشاره به وضعیت دریای خزر و اهمیت آن بیان داشت: دریا و سواحل آن که به رایگان در اختیار سه استان شمالی قرار گرفته به جای اینکه این نعمت خدادادی باعث رونق منطقه و ایجاد اشتغال در قسمتهای مختلف گردشگری و صنعت توریسم و صید ماهیان استخوانی و بدون استخوان و حمل و نقل دریایی شود، باعث مشکلات زیاد برای مردم منطقه شده است.

وی یادآورشد: : از ریاست محترم جمهور و وزارت جهادکشاورزی درخواست می‌شود با عنایت به قدمت 250 میلیون ساله ماهیان خاویاری به عنوان فسیل زنده و میراث گذشتگان و امانت آیندگان، عزم ملی و اقدامات اساسی در جهت ایجاد امنیت شغلی کارکنان و بهره‌برداران اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: با توجه به فقر اقتصادی سواحل محدود بندرترکمن و بندرگز و گمیشان، تدابیر لازم برای رونق اقتصادی فعالن این منطقه ضروری است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 شهريور 1388
خاویار را ولش ....مواظب دریای خزر باشید که از سهم پنجاه درصدی به بیست درصد رسید ....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.229 seconds.